وحشت4

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

زير18سال نيادتو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
محمدحسین
11:33
جمعه 14 مهر 1391
چاه جام

 

بنابر افسانه های محلی گلاستون بری،جام در ته چاهی واقع در گلاستون بری تور دفن شده و باعث میشود چشمه ای در ته این چاه دائم بجوشد .در این چاه ،چاه جام میگویند .آب این چاه قرمز رنگ است و اهالی معتقدند چون خون حضرت مسیح در این جام بوده،آب چشمه ته چاه قرمز است .البته زمین زمین شناسان اعتقاد دارند قرمز بودن آب به دلیل ترکیبات آهن زمین کف چاه است.صخره های اطراف این محل هم قرمز هستند.

جام نانتئوس

بنابر افسانه های دوران ویکتوریا این جام در دست راهبان کلیسای گلاستون بری بود و نسل به نسل منتقل میشد. در دوران هنری هشتم که کلیساها را وادار به تعطیل کرد راهبان جام را از ته چاه درآورند و به ولز جنوبی بردند و در سال 1952 این جام به نمایش درآمد.این جام از جنس چوب و شایع بود از چوب  درخت زیتون فلسطینی در قرن اول میلادی ساخته شده است.اما در واقع در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده بود.

بنابر بر روایات دیگر جنگجویان صلیبی بعد از کشتار و غارت سرزمین های اسلامی این جام را بدست آوردند و به اروپا بردند.این جنگجویان که ثروت زیادی از چپاول سرزمین های عربی بدست آورده بودند صاحب قدرت و نفوذ فرواوان شدند و انجمن های مخفی تشکیل دادند.قدرت و نفوذ آنها به در اختیار داشتن جام نسبت داده میشد.

سانتو کالیز والنسیا

کلیسای جامع والنسیا در اسپانیا جام کوچک قرمز رنگی در اختیار دارد که به آن سانتوکالیز یا جام مقدس می گویند.تحقیقات باستان شناسی نشان میدهد که قدمت این جام به قرن چهاردهم قبل از میلاد برمیگردد.این جام فقط با چشم وارسی شده و زیر میکروسکوپ بررسی نشده است.بنابر بر روایات کلیسا این جام را پیتر قدیس به روم و سپس اسپانیا برد.

جام آنتیوک

در 1908 جام نقره ای ساده ای در نزدیک شهر آنتیوک (واقع در ترکیه امروزی) پیدا شد.که به مراسم عشائ ربانی در قرن ششم میلادی مربوط میشد.اما بعدها عده ای مدعی شدند که این همان جام مقدس است.این جام اکنون در موزه ی متروپولیتن نیویورک نگهداری میشود.

ساکر و کاتینوی شهر جنوا

درکلیسای جامع شهر جنوا جامی چند وجهی به رنگ سبز زمرد نگهداری میشود که به ساکروکاتینو یا ظرف مقدس شهرت داد و نویسندگان قرون وسطا مدعی شده اند همان جام حضرت مسیح است.جنس جام از زمرد سبز است (در اصل ظرفی شیشه ای به دست ناپلئون از مصر به پاریس برده شد که در راه این ظرف شکست و از قطعات آن این جام را درست کردند.)

نتیجه

حقیق آن است که هیچ شواهد قانع کننده ای در دست نیست که اصلا چنین جامی وجو داشته است.از آنجا که حضرت مسیح مصلوب شده و ماجرای شام آخر هم اتفاقی افتاده شاید جام هم واقعیت داشته اما آنچه به جا مانده افسانه ها روایات و قصه های  گوناگونی است  که خاستگاه اکثر آنها قرون وسطاست.

به جز جام مقدس اشیا دیگری هم  به دوران حضرت مسیح نسبت داده میشود از مله کفن مقدس تورین و صلیبی که عیسی را بر آن مصلوب کردند و هر کدام از آنها ماجراهایی جداگانه دارند که تنها میشود ادعاهای کاذبی را که حول و حوش آن شکل گرفته،با تحقیقات علمی رد کرد.فراتر از این هرگونه اعتقاد به آنها تنها به باور و اعتقاد مردم بستگی دارد.

منبع:کتاب تاریخ گمشده

± [تـاریخ مـرگ: چهارشنبه چهارم مرداد 1391]/[ لحـظه قـتـل : 22:58]/[قاتـل :مرده ی وحشت زده] § 62 انسان شجاع §

تعداد بازدید از این مطلب: 1256
بازدید : 1256

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
مرگ در تاریخ : 1391/7/21/5 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
رضا در تاریخ : 1391/7/14/5 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نظرشما درمورد وبلاگ من چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود